4e februari

Dagen började ovanligt sent idag. Rullgardinerna gjorde jobbet.
Vi vaknade alla tre lite före kl 9 !!
Malte vaknade lite senare..

Hur som helst så var det till snöblandat regn på tvären som vi klev upp. Jag gick ner o stängde av pelletsbrännaren eftersom sotaren skulle komma o titta till den idag. Sen gick jag ut med Malte medan Sara o Alva fixade frukost.
När klockan var 10:20 så upptäckte Sara att hennes tid o läkaren idag inte alls var 11:15 utan 10:30.
Lätt stressad pep hon iväg o kvar var ett förvånat par i soffan...


För en vecka sen ungefär frågade jag Tomas, husets förra ägare, vilken strömbrytare som hörde till stolplampan ute vid parkeringsplatsen. Han förklarade då den inte var i bruk utan var endast där för prydnads skull.
-"Den har aldrig fungerat".
Ovanligt ful icke fungerande prydnadslampa tänkte jag.
Nu har jag kollat upp det hela lite grann. Dvs jag bytte glödlampa, och vips så lyser den....
Det du Tomas.
Problemet kvarstår dock med strömbrytare. Har inte hittat den rätta knappen än, så den får lysa ett tag nu...


Angående sotaren så var det inte idag han skulle komma, det var igår..
Så kan det gå.
/Tobbe

Kommentarer
Postat av: farmor

Det låter som ni blivit dagvilla, det är ju lätt att bli det, när alla får vara hemma. Det får väl bli almanacka framöver.

Tack för att du/ni har börjat använda bloggen igen. Nu är det vi istället för kalmariterna, som har nytta av den.

Bilden med Alva och Malte ser mysig ut. Tyvärr längtar jag inte mindre efter Er, när jag läser bloggen.

massor av kramar

2011-02-06 @ 11:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0