Dagis

Idag har Alva varit första hela dagen på dagis själv och det har fungerat kanon! Hon lägger inte märke till att vi säger hej då och går när vi lämnar henne på morgonen. När vi sedan kommer och hämtar henne efter mellanmålet så blir hon ledsen för första gången på hela dagen. Antagligen för att hon då förstår att vi har lämnat henne.. men hon trivs och känner sig verkligen hemma. Underbart att se men jag har lite dåligt samvete för att jag lämnar bort henne... Är ju inte riktigt van vid det men kommer nog vänja mig..

Idag satt vi och kollade på kort som vi framkallat på familjen för att hon skall kunna sitta och kolla på alla och känna igen er i ett fotoalbum. Då pekade hon på farfar och sa någon som liknade det ordentligt.. så farfar du kan vara stolt!!

Vår lilla prinsessa är en riktigt liten bestämd tjej och viljan över att bestämma själv är där hela tiden;)

Kram Kram från oss

Kommentarer
Postat av: farmor

Kul att se att sidan är i gång. jag tror emellertid att ni hörde fel. Det måste väl ha varit farmor som Alva sa, men det hör ni väl nästa gång, hi,hi



Kramar från farmor

2010-10-26 @ 07:01:59
Postat av: farfar

duktig tös som lär sig det viktiga först...

2010-10-27 @ 18:44:52
Postat av: mormor

Härligt att höra att Vår lilla solstråle trivs på dagis.Det är föräldrars dilemma att när vi får våra älskade barn så kommer det dåliga samvetet som ett brev på posten.Vi tycker att vi inte räcker till.

Men vi kan bara göra vårt bästa och varför ska vi ha dåligt samvete då???

Puss och kram till mina älskade töser

2010-10-28 @ 13:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0