Kompisar på besök

Alva har haft sina kompisar Alice, Filippa och Bruno på besök under em. Det var även en liten tjej till här men hon var så ledsen och rädd för Malte så de gick hem efter en halvtimme. Det var kanontrevligt och barnen tycker verkligen det är kul att sitta och dela på leksaker och pilla lite på varandra. De börjar få mer utbyte av att ses nu och det blir nog till att umgås lite mer.
Malte skötte sig jättebra och var väldigt lugn och snäll mot barnen som kunde sitta på golvet hela tiden. Han hade visserligen ett ben men det är lätt att bli lockad av de små godingarna ändå;)

Alva har även fått i sig lite gröt som sen kvällsmat och vi håller tummarna att det håller i sig så gröt blir bestående i den dagliga menyn..

Just nu sover Alva på sitt täcke i soffan.. Vi provade det igår och det gick bra så det kan kanske vara en tillfällig lösning så att vi ändå kan sitta vid tvn eller kanske vara i köket men att hon ändå känner närheten av oss och kan sova. Jag la henne där efter vällingen och så låg hon och mös lite innan hon somnade av sig själv.

Nu kommer min kära man med sushi till mig, så vi skall äta gott och titta på Mästarnas Mästare!!

Kram på er

ps. Glömde säga att Alvas kära moster ringde i em och meddelade att hon tänkte komma upp några dagar efter påsk. Det tror jag att Alva kommer att tycka mycket om;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0