Är våren här?

Vågar man hoppas på att våren är här? Det är i alla fall väldigt underbart med plusgrader och snart snöfritt... Nu är framsidan snöfri och jag sopade delar av stenarna idag och kastade undan de vissna höst och vinterblommorna. I helgen kommer vårblommorna sättas..

Alva ligger och sover i soffan brevid mig.. äntligen.. vi har det minst sagt fortfarande jobbigt med sömnen. Försökte lägga henne i sängen för att sova igår kväll men icke.. väldigt ledsen tjej och just att få henne att sova på kvällarna i sängen känns rätt avlägset. Hoppas bara på att det inte alltid kommer att vara så.. Men om några veckor får vi kanske försöka med något igen men vill först och främst att hon inte skall vara så seperations känslig eftersom det inte känns bra att lämna henne i sängen då när hon blir så ledsen.

Idag har Karin och Alice varit här och ätit middag. Lasange både till vuxna och barn.. japp... Jag hade gjort en liten lasange till barnen;) Bägge tyckte det var gott och upp allt på tallriken. Alva är dock lite hårdhänt och kärvänlig mot Alice så man får passa så att hon inte kväver Alice med sina kramar och pussar.

För övrigt idag så har Tobbe tagit hål i taket för installation för braskaminen. Spännande!!

Igår var Alva och jag hon Cissi och Filippa med några andra mammor och barn från föräldragruppen på fika och det var jättemysigt. Alla är så himla mysiga i gruppen och det är kul att ses!!

Alva har nu i ca 5 dagar dragit sig fram med handflatan i golvet och benen längs golvet. Det går fortare och fortare och när hon får syn på något som hon vill ha så tar hon sats och öppnar munnen som om hon jagar värsta bytet;)

Nu åter till mästarnas mästare;)
Skall försöka lägga ut någon bild snart...

Kram från oss

Kommentarer
Postat av: Platsmormor

Våren!!! ja visst är den härlig när man kan var hemma och njuta så passa på det är du värd. På tal om annat vad önskar sig Prinsessan sig av Plastmormor och morfar i dop present?



Kram Anna

2010-03-31 @ 09:47:15
Postat av: Sara

Njuta skall jag göra!! Jag skall fråga prinsessan å så hör jag av mig;) Kram Kram

2010-03-31 @ 11:35:39
URL: http://busmumrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0