Öroninflammation på bättringsvägen

Jaha, då har man haft 2 dygn med hysteriskt gråt, tröstande och medlidande här hemma. Stackars liten som åkt på en öroninflammation. Vi var inne på Danderyds barnakut igår och fick pencellin och instruktioner om alvedon, ipren och nässpray. Idag verkar det redan vara lite bättre även fast hon stundtals är väldigt ledsen och kinkig. Speciellt kvällstid och när hon skall sova.
Men nu blir det förhoppningsvis bara bättre;)

I måndags var Alice här en stund och det gick ganska bra med tanke på att Alva hade hög feber och inte direkt var på något solskenshumör. Bägge var iallafall inte ledsna samtidigt så jag lyckades varva mellan tjejerna i famnen.

I morgon skall Alva och jag åka in till jobbet och äta lunch om hon inte är mer kinkig än vad hon har varit idag. Jag tror att både hon och jag behöver komma ut från huset lite.. Får hon annat att tänka på så kanske hon blir lite gladare för en stund;)

Jag har köpt en tidning med snygga barnmönster i till kläderna och kommer bara paketet med resterande tyger och tillbehör innan veckan är slut så kommer det nog sys lite i helgen.. hoppas att det kommer att gå. är så sugen och önskar att jag kommer att klara av det.

När jag var och handlade idag så kom jag hem och började laga mat. När jag sedan tittade mot soffan så satt bägge mina älsklingar och sov. Visst är de för söta??



God Natt på er alla!!

Kommentarer
Postat av: Styvmormor

Vilken härlig bild!!!! Jag hoppas Alva är bättre så du kan åka in till jobbet och hälsa på. Hon kommer säkert att charma alla som vanligt.



Var rädda om er

Kram

2010-01-14 @ 07:21:32
Postat av: mormor

Jag kan riktigt känna hur kul du tycker det ska bli att börja med ditt projekt.

Det finns inte mycket som slår att få skapa på ett eller annat vis.

Du kommer säkert att få till det, jag tror det sitter i generna och vi är så lika på så mycket.

Apropå fotot sådan far sådan dotter.

Pussa sjuklingen från mormor och lycka till med att sy

Kram till er alla

2010-01-14 @ 20:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0