Mormorsrutor

Jaha, då har tiden runnit förbi oss igen och man tror det var igår jag skrev på bloggen men så inser jag att det är ju en hel vecka som gått.

Vad har hänt? Jo, i söndags kom farmor och farfar hit för att bl a lämna de julklappar vi fick i Karlstad men inte kunde få med oss hem eftersom vi har en alldeles för liten bil för familjens storlek. Tack svärmor och svärfar!! På kvällen kom även farbror Fredrik och Lisa till oss och det åts en riktig söndagsmiddag med älggryta. Mums var det..
Som vanligt har vi inte sovit så bra så på måndag och tisdag morgon fick jag sovmorgon efter att jag varit nere och lämnat Alva hos farmor och farfar som gladeligen tog över morgonbestyren och även var så snälla att gå ut med Malte. Vilket lyx!!

I måndags var Alva och jag med i Kista Galleria och Alva fick 2 pyjamasar inhandlade.

I onsdags när det var röd dag igen så var vi och hälsade på familjen Sundqvist i Mariefred och fick lite lunch och Alva lekte med Simon och hans nya leksaker som han fick av tomten. Alltid lika trevligt att träffas!!



Simon hade fått en jättehäftig leksak som lät och blinkade när bollarna rullade ner. En sån önskar sig Alva så klart;)

Nu undrar ni kanske varför rubriken i detta inlägget är mormorsrutor och det är för att jag har slått in på en ny nisch efter att ha varit ute i internetrymden och på lite olika bloggar. Jag har börjat virka en mormorsfilt som för i tiden virkades av en massa restgarn. Jag går dock inte på dn linjen eftersom jag inte har något överblivet garn men jag gör rutorna enligt nedan i grått, lila, cerist och vitt. Färgerna stämmer inte riktigt överens med verkligheten på kortet med ni kan få en liten bild av hur det kanske kommer att se ut. Vi får dock se hur stor filten blir;)



Ikväll har vi varit inne hos ena grannfamiljen och planerat skidresan till sälen om några veckor. Det kommer att bli kanon och längtar till att spendera tid i den otroligt lyxiga stugan som vi har hyrt...

Har även pratat med BVC sköterskan idag ang Alvas problem med sömnen på kvällar och nätter som gör att jag håller på att tappa fattningen. och att hon inte vill äta någon mat, gröt eller ersättning ur flaska. Kommer aldrig att kunna lämna detta hem utan Alva;(... börjar känna lite panik.

Nu skall jag testa en ny gröt och jag skall testa lite köpmat istället för lyxig hemmagjord ;o och så skall hon endast sova 2 gånger på dagen om det går för att se om hon då sover bättre på kvällen. Vi får ge det någon vecka och sedan göra ett utlåtande. Håller verkligen tummarna för jag känner att vi behöver lite egentid på kvällarna om hon nu inte heller skall sova så mycket på dagen och en av sovtiderna infaller när jag är ute med Malte. När skall jag få vila och ta igen mig?? Tur att Tobbe kommer hem i skaplig tid de flesta dagarna för då kan jag ju få en chans att vila då..

Nehe.. nu när Alva äntligen sover och somnade ganska sent idag efter att ha varit vaken i 4,5 timme så hoppas jag att hon sover tills matning i natt. Skall passa på att springa ner till tv:n och umgås med min kära man;)

Kram på er!!!

Kommentarer
Postat av: Styvmormor

Vad duktig du är på att virka, jag vet inte ens hur man håller virk kroken eller vad det nu heter. Om det inte var så långt till Upplands Väsby så man kunde komma och avlasta dig med Alva några timmar i veckan, får lite dåligt samvete när jag läser hur trött du låter.

Kram på dig

2010-01-08 @ 08:03:41
Postat av: Sara

Det gick inget vidare igår. Lagom tills jag skrivit färdigt så vaknade hon och sen var det igång tills halv elva...

Tack för omtanken... vi får skylla oss själva att vi bor så långt bort;) Kram Kram

2010-01-08 @ 10:53:41
Postat av: farmor

Bra jobbat med mormorsrutorna. Jagt är "impad". Bra med lite goda råd angående mat och sömn. Vi håller tummarna. Kram

2010-01-08 @ 18:06:00
Postat av: mormor

Visst är det kul att virka.Jag blir så glad att du vill pröva att sy och virka och jag är imponerad och stolt över dig. Längtar tills du kommer hem och att jag ska ha Alva några timmar så du kan gå ut och äta med Sara.

Puss o kram

2010-01-10 @ 13:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0