Föräldragrupp

Jaha, då har det nästan gått en vecka igen och jag skall försöka komma ihåg vad vi har gjort?

Igår var vi på BVC för att träffas första gången i vår föräldragrupp och det var mammorna och barnen som sågs. Det var verkligen jätte trevligt. Ser fram emot att lära känna alla de andra lite mer. Vi verkar vara en kanon grupp! En av mammorna med hennes dotter Ella bor på vår gata och vi har aldrig stött på varandra;) Hur skumt är inte det! Tydligen flyttade vi hit en månad efter dem också. Karin och Alice är också med i samma grupp så det är skönt att ha en trygghet som man känner sen tidigare.

Eftersom sömn just nu är ett omtalat ämne här hemma så tog vi upp det igår och nu har jag fått lite styrka och tips för att försöka mig på en av metoderna som rekommenderas när de inte sover så bra. Det är en lite mildare metod men stora delar av 5 min metoden som innebär att de ligger i sin säng och man går in var 5 min och säger att man är här men nu skall hon sova. Varesig om hon är glad eller ledsen. Det vi gör nu är ungefär så men gråter hon hysteriskt så sitter vi vid sängen och håller handen på henne utan att vagga henne. Hon skall lära sig somna in själv. Vilket hon i många tillfällen gör men inte när hon har vaknat på kvällen och skall somna om. Igår så vaknade hon vid 10 tiden och var så hysterisk när jag inte tog upp henne. Det som var skönt var att jag hörde att hon inte var ledsen utan bara förbannad. Det tog ungefär 40 min och sen somnade hon. Sen sov hon ganska bra inatt. Hon var vaken en gång och åt sedan vaknade hon i och för sig tidigt och tobbe fick gå upp men det var längre sovperioder än vanligt så nu kör vi på samma grej ikväll. Jag är själv hemma ikväll för att tobbe är på konferens med jobbet.

Idag har vi varit hos Karin och Alice och fikat och sedan tagit en lång promenad. Fasen vad jobbigt det är att gå med vagn och Malte i denna modd.

Denna veckan har jag även sytt klart pyjamasen i stort sätt. Fattas bara tryckknappar som jag inte har köpt ännu. Här är en bild på den fast då är inte benen färdigsydda. Den är lite stor men kommer snart att passa. Har även sytt en par byxor i samma tyg som har på sig just nu.

Skulle verkligen vilja dra igång det här ordentligt men måste då handla in en massa tyger för att kunna sy så jag hoppas att det kommer att finnas möjlighet till det... Det kostar ju en del att köpa in. Kanske blir en liten framtida business;) Vem vet??



Inte så bra bild men ville visa. Kommer mera sen...

Här kommer även ett kort på Malte en vanlig kväll i fåtöljen. Vet inte om han anses som normal men rätt go i alla fall;)


Nehe, nu har Alva vaknat och vi skall gå ner och ha lite mamma/dotter mys...

I morgon är det babysim igen.

Kram och ha en skön fredagskväll!!




Kommentarer
Postat av: mormor

Hade lite svårt att se vilket som var vilket på Malte

jag undrar hur det kan vara möjligt att ligga så och sova.

Pyjamasen ser jättegullig ut den blir säkert bra när den blir klar.Fotot blev lite kul om ni inte tänkt på det så kolla öronen,Tobbes öron blev en förlängning av Alvas.Puss o kram



2010-01-22 @ 22:56:38
Postat av: farmor

Så kul att det går framåt med "syingen". Håller med mormor om öronen. Lycka till med sövandet.

Malte ser ju för skön ut. Kul med den här sidan, så vi kan följa er

Kram

2010-01-23 @ 11:17:52
Postat av: Ingrid

Självklart kan du få mönstret på dregglisar. Om du mejlar mig så kan jag mejla över det, jag har det i datorn.

2010-01-26 @ 08:29:37
URL: http://pysselptorp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0