Feberprinsessan

Jaha då var det lite sjukstuga igen... men nu är hon inte så förkyld utan bara feber. Undrar om det är tänder på väg?? Hon har haft 38,6 hela dagen och är varm som en kakelugn.
Efter en kväll då hon vägrat sova utan att vakna ungefär var 15 min fram till kl 22 så sov vi gott till 3 och sedan sov hon vidare till kl 5.20 men sen var hon kinkig igen och låg brevid mamsen tills pappa gick upp med henne kl 6.40 och jag fick sova vidare till kl 9. Skönt och välbehövligt!

Efter att vi ätit frukost och Alva sovit en stund så träffade vi Alice och Elise med föräldrar och gick ber till sjön och gick på isen och drömde oss bort om alla fantastiska hus som ligger med brygga och båthus längs sjökanten. Otroligt mysigt här nere på vintern och isen har lagt sig och de har plogat fram en långfärdsskridskor bana längs hela Norrviken. Vi stannade sedan och fikade på medhavd varm choklad, konjak, bullar och blåbärsmuffins. Var kanongott ute i kylan!!
Sedan bar det av hemåt, efter 2 timmar i det kyliga vädret var det skönt att komma in.

Sedan har Alva varvat med att vara lite kinkig, äta och sovit medans pappa varit ute och vallat sina längdskidor och jag legat lite i soffan och vilat. Har varit otroligt trött i em. Blir nog en tidig kväll idag!!

Idag skall tobbe ta läggningen och alla uppvak tills nattsömnen infunnit sig. Har sagt det förut men nu skall vi verkligen försöka att ta varannan natt. Skall hon hålla på så här att vakna hela kvällarna en längre tid framöver måste vi dela på bördan. Dock så får vi ingen egentid tillsammans.. får väll vänta med det;)

Igår var jag och lånade böcker på biblioteket om att sy barnkläder. Det är vad jag har hållt på att förbereda i någon vecka nu. Har beställt tyg som just nu ligger i tvättmaskinen och lite mer tyger som förmodligen kommer nästa vecka sen skall jag försöka ge mig in på att sy mitt eget lilla märke med kläder. Får väll se om jag har några av mamma sömmerskans gener i mig. Mitt problem blir nog att ha tålamod att sy snyggt men jag skall verkligen försöka och se hur det går. Har varit inne på så många bloggsidor med folk som syr egna kläder och de är så coola. Skall bara försöka bestämma vilket namn märket skall ha. Har funderingar på prinsessan, sparven sparvunge eller om kanske någon annan har några bra ideér??

Imorgon skall jag ev ha Alice här i någon timme medans Karin är och åker längdskidor med Tobbe. Skall bli kul att se hur det går. Kommer nog gå jättebra!!

Senare ikväll eller imorgon skall jag försöka lägga in en film på Alva igår vid matbordet då hon höll på att somna i stolen. Hon var så trött, hade bara sovit 2 gånger på dagen. Dock hjälpte ju inte det för att hon skulle sova bättre på kvällen.

Nehe, skall spåna lite i syböckerna nu medans Alva är på ganska glatt humör fortfarande. I sekunden man skriver det brukar det oftast skifta i humör och man får ändra sina planer;) Så är det... å man gör ju allt för sin lilla prinsessa;)

Kram på er från vår lilla familj!

Kommentarer
Postat av: Johanna Ahlard

Hejsan, vad kul att du gillar mig uggelmönster. Nej jag gjorde mönstret idag och det finns inte som tyg. Men om du följer bloggen kommer jag att meddela om det blir upptryckt:)



God natt! /Johanna

2010-01-10 @ 23:41:22
URL: http://johannaahlard.blogspot.com
Postat av: Styvmormor

Vad kul med ett eget prinsess märke, hon blir en cool tjej med en sådan duktig och påhittig mamma.



Kram på er



Anna

2010-01-11 @ 07:48:08
Postat av: Anna, od andulky

Hej!

Kul att du gillar mössorna! Grundmönstret är från Made by me, http://madebymadeleneeriksson.blogspot.com/ finns under SY MÖSSA STEG FÖR STEG. Dock har jag gjort om storlekarna lite och lagt till ca 4 cm för rejält pös.

Lycka till!

/Anna

2010-01-11 @ 09:15:33
URL: http://www.odandulky.blogspot.com/
Postat av: farmor

stackars nlilla prinsessan, som har feber, då får ni vara extra snälla mot henne, även om hon inte somnar som hon ska. Håller tummarna ATT DET FUNKAR FÖR LILLA PAPPSEN, NÄR HAN SKA TA HAND OM LÄGGNINGEN

2010-01-11 @ 18:12:18
Postat av: mormor

Man kan allt man vill ta det bara lugnt och ring om det är något du undrar över.

Kram mamma

2010-01-14 @ 20:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0