Busmumrik

Jaha, då är namnet för "mitt klädmärke" bestämt;) Busmumrik!!

Det första plagget är klart och jag måste säga att jag blev rätt nöjd. Ett par tajts till Alva med en brun muddkant upptill. Det som fattas är ett märke med namnet på som jag hoppas kommer nästa vecka.
Jag håller nu på att klippa till tyg till en pyjamas med lila ugglor på. Kommer bild när det är klart eller kanske tidigare.
Alva mår mycket bättre och har varit nästan sig själv idag vilket är en bra början för morgondagen då det är premiär för babysim. Alice skall också med och det skall bli jättekul!!
I och med att Alva blivit bättre verkar det ha medfört att hon tycker lite bättre om maten efter ett par dagars uppehåll. Jag gav henne potatis och palsternaks puré idag och förväntade mig att jag skulle få slänga allt som vanligt men icke. Jag fick fylla på!!! Hon upp en halv burk och det var inget utspottande alls. Hoppas att det håller i sig. Till lite efterrätt blev det päron och hallonpuré. Vi provade med lite gröt, mosad banan och fruktpuré ikväll och det gick lite bättre än vanligt men ännu inte på långa vägar så det ersätter ett mål.

Eftersom vi inte hittar laddaren till filmkameran kan jag inte ladda upp filmen som jag lovade för några dagar sen men så fort den kommer så dyker den upp.

Här kommer en liten bild på Alva i sina nya byxor. Dock är det inte så bra matchat med resterande kläder utan det var mest för att prova om de passade och för att ni skulle få se de nya byssorna...;)



Ha en mysig fredagskväll... det hoppas jag att vi kommer ha och att Alva bestämmer sig för att helt plötsligt sova hela kvällen...

Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Styvmormor

Vilka häftiga byxor jag sa ju att hon skulle bli en cool tjej. Vad skönt att hon är bättre nu. Hoppas vi får se lite fler kläder när ni kommer hem.



Kram

2010-01-16 @ 11:15:49
Postat av: mormor

Det gjorde du verkligen bra,tänk vilka roliga tyger det finns i dag. Det lilla grynet är ju bara helt underbart söt.

Kram till hela familjen

2010-01-16 @ 19:25:26
Postat av: farmor

Det ska börjas i tid....... Ja då har Alva startat sin bana som mannekäng eller.... Skönt att hon är piggelin igen. Bra namn på kläderna + att det ser bar ut

Kram

2010-01-16 @ 20:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0