Sittandes tjej

Jaha.. då har vi lyckats ha några väldigt bra kvällar och dagar då hon somnat i stort sätt utan gråt... duktig tjej.. men man skall inte ropa hej... igår var vi tillbaka till 1 timme igen och gud så jobbigt det är. Då var det ju naturligtvis min tur också och jag satt verkligen och led utanför hennes rum. Men när hon väl somnar så sover hon så himla mycket bättre..

Alva försöker just nu sova middag och det går inte heller så bra... är lite ledsen där inne i rummet... hungrig?? trött?? eller bara ledsen? vad vet jag?? känner mig som en usel mamma och är rädd att hon skall hata mig resten av livet...

Lite annan rapport är att Alva sitter kanon och det är så kul att kunna sätta ner henne och att hon kan leka med saker sittandes. Hon måste ju se världen med helt andra ögon nu.


Vi var på babysim i lördags och naturligtvis när vi vaknade upp så var Alva jätte snorig och jag blev orolig att hon skulle vara på lika tråkigt humör som sist när vi var och badade men så var det som tur var inte.

Alva och pappa simmade omkring i bassängen och Alva verkade tycka det var väldigt skönt. Denna gången dök de för första gången och det var nog med blandade känslor som Alva gjorde det en andra gång...


Glad tjej i vattnet!!

Nu sover Alva efter att jag inte kunde hålla ut länge utan gav henne mat och så somnade hon i famnen... Är jätte orolig att jag förstört alla de kvällar som vi har kämpat nu men det är så jobbigt att sitta här hemma själv och höra henne vara så ledsen. Jag inbillar mig alla möjliga sorters jobbiga tankar.

Nu skall jag passa på att njuta lite medans Alva sover.

Kram Kram

Kommentarer
Postat av: farmor

Vilka härliga bilder på den lilla prinsessan

2010-02-08 @ 13:28:01
Postat av: Plastmormor

Hur kan ett barn bara vara så helt underbart som eran lilla goding, hon blir ju bara sötare och sötare, men det är klart med så fina föräldrar kan det bli annat. Hoppas att du inte blir sjuk utan kan komma till Kalmar.

Kram

Anna

2010-02-09 @ 16:13:24
Postat av: Sara

Ja, visst är hon underbar?? Känner mig hängig idag men vi kommer i vilket fall... bara inte Alva blir krassligare än vad hon är nu. Just nu är hon bara lite snuvig och hostar en hel del. Men det skall nog gå bra!! Kram Kram

2010-02-09 @ 17:49:52
Postat av: karråååååå

va göllo

2010-02-09 @ 18:43:20
URL: http://diradiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0