Kalmar

Då har vi kommit hem ifrån en helg i Kalmar hos mormor.. Vi har i mitt tycke hunnit med ganska mycket(kan hända att inte alla andra tycker det) men som vanligt är det späckat schema och man skall försöka träffa så många som möjligt och försöka vara så rättvis som möjligt... fungerar dock inte alltid. Men det har varit mysigt!!

Vi flög ner i Torsdags kväll och Alva var jättesnäll... lite kinkig men med tanke på att det var så sent så skötte hon sig exemplariskt. Sen har vi hunnit vara inne på mitt gamla jobb, äta lunch med en gammal jobbarkompis, varit ute och ätit med kära vännen Bosa och härliga kusinen Emelie i fredags kväll på Harrys.. Riktigt gott och trevligt! Fick många goa skratt;) Å vilket busväder det va!!!

I lördags hade vi skön dag hemma hos mamma och slappade i pyjamasbyxor fram till kl 3 och sedan åkte vi ner till Alvas kusiner och åt tacos och tittade på melodifestivalen... sen bar det av hemåt igen och under söndagen hann vi med ett besök hos ännu en gammal arbetskamrat och hennes dotter som är 2 månader yngre än Alva och sen spenderade vi dagen hos morfar, plastmormor, morbror och moster. Som sagt, mycket att göra under några dagar men ändå hann vi koppla av lite grann;)

När vi landat med flyget ikväll åkte vi och köpte thaimat och myste hemma framför OS. Underbart att komma hem och spendera kvällen på alla hjärtans dag med min kära man och pappa till min prinsessa!! Vi hade saknat honom!!

Malte mötte oss och var lycklig att vi kommit hem igen...

Vi fick vår nya bil i torsdags... tobbe är i himlen och jag tycker det är ren lyx...

Och dessutom har vi lagt av med metoder och gett Alva hennes napp igen och givit upp att erbjuda gröt och mat tills vidare... vill ha en glad tjej som inte behöver gråta sig till söms flera gånger om dagen och som jag slipper att försöka få i mat flera gånger dagligen... Nu tar vi det lungt ett tag och börjar med mat igen om några dagar. Kanske har gett både Alva och mig ny energi att börja på nytt igen.

Nästa vecka är det fullt upp hela veckan med besök i Mariefred, Sångstund, Föräldragrupp och symässan i Älvsjö!! Som sagt en fullspäckad vecka och en lugn helg med OS på tv:n.

Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Plastmormor

Som vanligt lika mysigt att träffa dig och den lilla godingen, hon ju bara för söt.

Kram

Anna

2010-02-15 @ 07:29:53
Postat av: Jeanette

Hej, vad söt hon är!!! Vi träffar dig gärna någon dag! Men i helgen fyller Lucas år och sen åker vi på sportlov, så vi kanske kan boka upp en lördag eller söndag när vi kommer hem! Vore ju toppen om hundarna gillar varandra så kanske man kan hjälpas åt att vara hundvakt ibland :-)

2010-02-15 @ 19:02:31
URL: http://tantjanet.blogspot.com
Postat av: farmor

Finemangs tycker jag att Alva åter får sin napp (om hon gillar det) Kram

2010-02-16 @ 06:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0