Bajs...

Inte så kul rubrik kanske men anledningen till den är att Alva bara bajsar och bajsar och det stannar inte i blöjan... Varje dag i lite mer än 1 vecka har vi bytt kläder på Alva ca 3 gånger om dagen, ibland lite till;) Det bublar nämligen ur blöjan... Ja, så bajsblöjor är det gott om!

I förra veckan så var vi Alva och jag på BVC för träff med föräldragruppen och då vägde vi henne. Hon väger nu 9140 gram. Så hon har bara gått upp 40 g på de tre sista veckorna. Vet inte om det kan ha med att hon inte får i sig tillräckligt mycket mat men det verkar inte vara någon fara med henne. Hon äter fortfaranade välling på kvällen och det är otroligt skönt. Det innebär i verkligheten att jag kan åka bort någon kväll om jag vill. Kanske blir någon kväll in till stan och Mia nästa vecka. Jag har i övrigt bara ammat henne den sista veckan och det har fungerat bra.  Först idag började jag prova med maten igen och ja, hon åt några skedar hemmalagad puré på potatis och palsternacka. Imorgon skall jag göra kokt torsk med vitpeppar och dill. Får se vad hon tycker om det..

I fredags var vi på syfestivalen och mer om det kan ni läsa på busmumriken... Kan tala om att det blev en overlock köpt och det innebär att det kommer kunna sys i rasande fart här hemma nu;) Kul Kul!!!

I lördags var vi på babysim och jag dök med Alva, hon har gjort det förut med Tobbe men jag har aldrig gjort det förut så jag var lite nervös. Det var ett annat dyk denna gången och nu släppte vi henne så hon åkte under vattnet och jag tog emot henne. Hon verkade gilla det!! Hon var på ett strålande humör under hela simningen. På kvällen var vi nere hos Micke, Karin och Alice och åt jättegoda Fajitas tillsammans med Elise och hennes föräldrar.

Igår städade och skottade vi hela dagen... på eftermiddagen kom farmor och farfar. De bytte bil och passade på att vara hemma hos Alva och Malte när Tobbe och jag var på Bio. Vilket lyx!!!

Just nu ligger Alva och sover i pappas famn och småsnarkar lite emellanåt. Hon är så himla goooo.... Sömnen senare på kvällen är dock inte så bra nu för tiden. Det har slutat med att hon sover i våran famn och hon sedan sover i vår säng på nätterna. När allt fungerar med maten så skall vi ta tag i sömnen igen men fram tills dess får det vara. Vi orkar inte bråka med henne om allt utan får ta en sak i taget. Hon kanske bara just nu behöver ha lite extra mycket närhet och då får vi försöka ge henne det.

Alva är verkligen världens goaste unge nu.. Hon är så otroligt go och glad på dagarna och sitter på golvet och snackar och skrattar. Vi har det så mysigt på dagarna!! Skall filma henne någon dag så ni får en bild av henne från sista dagarna. Det händer så otroligt mycket nu, känns som hon förändras och blir större varje dag.

Nu blir det snart sängen så fram tills nästa gång får ni ha det så bra!

Kram från hela familjen Sandén

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0