Babysim och mat

Idag har vi varit på babysim och Alva har dykt med pappa... Vi tyckte det var kul i alla fall och hoppas att Alva också tyckte det var roligt. Hon ser lite skeptisk ut när hon kommer upp från vattnet men hon blir inte ledsen så det är nog ett bra betyg.

Har varit lite ont om bilder ett tag nu men tänkte ni kunde få något som jag även la in på busmumriken.
Alva i sin nya pyjamas som hon fick sova i för första gången härom kvällen.



Hon beundrar de vita knapparna och så klart så trivs hon toppen i den!

I måndags började vi om från början igen med maten och gav Alva puré till lunch igen och det har inte gott toppen bra men bättre än förut, så vi kämpar på. Jag försökte göra mig till och göra egen potatis och palsternackspuré samt kokt fisk med dill. Men tror ni det duger till en prinsessa?? Nej då, det skall helst vara helfabrikat med en massa vatten i;) Så nu försöker jag lura henne lite med att blanda hemlagat och färdigköpt. Det har fungerat än så länge och då vet jag ju att hon får i sig lite mer. Eftersom hon inte behöver äta lika mycket av det hemlagade för att bli mätt.

Kvällarna och sömnen fungerar inget vidare. Vi har fått en kvällspigg stor tjej som vägrar sova. Men när maten fungerar bra så skall vi försöka få rätsida på det. För som det är nu får man inte många minuter utan Alva vid sin sida. En sak i taget...

I kväll blir det melodifestivalen, hämtmat, chips och dipp. Så hoppas ni också får en trevlig lördags kväll!!

Kram kram från fam Sandén

Kommentarer
Postat av: mormor

Kul att det var lite skrivet idag. Jag tittar ofta in förstår att det finns annat utanför bloggvärlden ha ha. Jag tycker ni är förståndiga att ni ska ta en sak i taget det kan bli för mycket annars tror jag.

Och misströsta inte allt kommer att falla på plats bara man har tålamod, lätt att säga eller hur?

Puss o kram på er

2010-02-28 @ 18:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0