1 timme och 45 min

Jaha då var vi inne på operation sova och äta;) Inte så kul som det låter. I onsdags flyttade vi in Alva till sitt egna rum och första kvällen gick skapligt men det svåra med att köra 5 minuters metoden är att blanda den med napp... inget att rekommendera tycker jag så vi bestämde oss igår att även sluta med napp från och med nu. Så gårdags kvällen blev extra tuff förmodar jag.
Nu är det kvällsrutiner då vi läser en bok för Alva i hennes rum och sedan lägger henne i sängen, stoppar om henne, säger god natt och går ut. Igår när det var Tobbes tur eftersom det även innebär definintivt varannan kväll för att orka så grät hon i stort sätt konstant i 1,45 h. Stackars tobbe kände sig som världens elakaste pappa och de få stunder jag var hemma under tiden eftersom jag passade på att träna, gå ut med Malte och duscha led jag hela tiden. Det var nog ganska nära att vi plockade upp henne efter första timmen men fasen vad onödigt det skulle varit och jag tror verkligen att det kommer hjälpa.
När vi gick och la oss så sov hon gott fast med lite gråt i halsen. Sen vaknade hon vid halv ett och åt, somnade om och vaknade efter ca 30 min. Jag hörde henne men avvaktade och hon gnällde lite grann men somnade fort om alldeles själv utan att jag reste mig ur sängen.... sen sov hon till 5 och då tog jag in henne till vår säng där hon åt frukost målet och somnade om och vi sov till 7. Det var en väldigt skön natt!!! Dock så var kvällen fruktansvärd!!!
Är lite nervös för ikväll men håller tummarna... De man har pratat med som har kört 5 min metoden som fungerar så att man skall lära dem somna själva för att de skall kunna somna om ifall de vaknar, har märkt stora skillnader i sömnen redan efter 2-3 dygn och ibland några extra dagar. Man lägger dem, går ut och blir de ledsna så är man inne var 5 min och säger att jag är här men nu skall vi sova och sedan går man ut igen.

Just nu kör vi middagslur och med samma metod och hon ligger i sin säng sen ca 20 min tillbaka och små knorrar lite... har gråtit ca 10 min men nu är det tyst och mest lite knorr.... håller tummarna.

Sen tragglar vi med maten och de går mer bakåt en framåt... hon vill verkligen inte äta någon mat som vi erbjuder henne... gröt tvärvägrar... olika lunchpureer tvärvägrar så nu erbjuds hon mat igen efter 30 min när hon inte äter första tillfället och äter hon inte då heller så får hon vänta tills nästa mål... jag tycker det är jätte jobbigt men tydligen nödvändigt och jag vill verkligen kunna lämna hemmet någon gång i framtiden... känns inte så ljust just nu bara. Idag åt hon lite barnyoghurt som mellenmål och sedan lite lite lunch.. förmodligen ett hungrigt barn som ligger i sängen men nu är hon så stor att hon måste börja äta annan mat. När hon vaknar ska hon dock få lite god mat från mamma... det får inte förknippas med att om hon inte äter vanlig mat så får hon bröstet.

Vi kämpar på nu och är inne i en liten svacka... blir säkert snart bättre och vi är positiva igen, det är bara lite tungt på vägen;)

Det sköna emellan mat och sömn är att vi har världens sötaste och gladaste lilla prinsessa!! I onsdags började hon smacka lite med munnen och nu sitter hon bara mer och mer stadigt!! Stor tjej!!

Kram på er!! (hon sover inte ännu efter 35 min men tror det är ganska nära)

Kommentarer
Postat av: Plastmormor

Vad duktiga ni är det är ju så enkelt precis som på "Solsidan" haha" jobba mot jobba mot. Nu börjar vi här hemma längta efter er igen. Har du något önskemål på mat?

Pussa och krama den lilla från oss alla.

2010-02-07 @ 19:52:22
Postat av: Sara

Ja, vi skrattar som tusan... visste inte om vi skulle föredra buffarm istället;)

Inga önskemål än så länge... skall fundera på saken! Vi längtar också.. tur att pappa sa fel helg så att det inte var nu ni skulle till stockholm.

Kram kram

2010-02-08 @ 12:23:23
URL: http://alvasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0