Energi över..

Det har inte riktigt funnits någon energi eller tid över på senaste tiden för att skriva i bloggen. Tidigare skrev jag ofta på kvällen och det var även då jag kunde lägga in kort på datorn men vi har haft såna riktiga problem med Alva och hennes sömn på kvällarna att jag inte varit ifrån henne många stunder under kvällstid. Vilket har gett mig otroligt dåligt tålamod och ingen tid att göra något för mig själv. Vilket betyder att jag inte har kunnat sitta vid datorn en längre tid, gått med Malte eller sytt. De där timmarna på kvällen när de SKA sova så att man kan få någon timme egen tid eller vuxentid har inte existerat på rätt länge och det känns... Så efter en kväll igår hemma hos fam Nylander/Andersson där Alva vägrade sova på hela kvällen så kände jag att jag inte orkade längre så vi bestämde oss tillsammans igår att det är ett nytt försök med 5 min metoden. Vet att det finns de som tycker att det är mycket metoder hit och dit men väldigt många fungerar det för så det känns som en bra metod när man har stora problem som vi faktiskt har med Alvas sömn. Har man inga problem så behöver man inte ta till några metoder.

Så jag har ikväll ägnat mig helt åt Malte i 1,5 timme med spårning och promenad i spåret. Det var jätteskönt och inte en enda människa ute;) Tobbe har tagit Alva ikväll, badat och nattning och nu sovning. Lite gråt har det varit men nu är det tyst och vi håller tummarna som vanligt;) För Alvas egen skull vore det skönt om det kunde börja fungera. Då får hon den sömn som hon faktiskt behöver samt en mycket gladare mamma och förmodligen pappa också....

Idag i övrigt har varit underbar... lite husarbete hemma för Tobbe med fortsatt installering av braskamin, satt upp lister i köket och spolat av uppfarten med hötryck. Vi har även suttit ute och ätit lunch på framsidan. Helt underbart väder. Vi har ikväll allihopa ätit fiskgryta med saffran och Alva verkade gilla det mycket.. det gör mig glad!

Innan middagen ställde Alva sig upp på knäna i krypställnig för första gången. Får se om det blir något riktigt krypa av eller bara fortsättning med dragningarna för att ta sig fram.

Nu skall jag passa på att njuta lite och ligga en stund i soffan. Kanske blir en stund på spikmattan också;)

Ha en underbar påskafton och GLAD PÅSK!!

Kram från hela familjen!

Kommentarer
Postat av: farmor

Ha en fortsatt bra påsk själva. Nu får ni väl ladda filmkameran, så den står bereddd, när det är dags för "krypning", för det vill vi ju se här på bloggen.

Kram

2010-04-04 @ 07:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0