Veckan som varit

Jaha, då var det lördag och jag inte fått något skrivet på hela veckan. Det är inte alltid Alva vill att jag skall skriva när jag sätter mig ner för att dokumentera dagens aktiviteter. Så jag får försöka göra en sammanfattning. Då vi sitter här i soffan och myser och pratar med varandra med Malte liggandes på mina fötter. Jag får lägga in den i efterhand, bättre sent än aldrig. Hantverkarna börjar närma sig slutet, det tar nog ett par dagar nästa vecka också men det skall bli så underbart att de försvinner så vi bara kan börja leva ett normalt liv här hemma och kan lämna Malte hemma och bege oss till Öppna förskolan mm... Sovandet på kvällarna har funkat skapligt förutom någon kväll denna veckan. Hon har de senaste nätterna sovit lite oroligt och vaknat ganska ofta på natten och haft ganska mycket luft i magen.. hon har fisit en massa;) Brakfisar!!! Inatt har vi varit uppe en hel del och pappa fick ta sin beskärda del, så jag fick sova lite på morgonen. Vi är därför väldigt trötta och sega idag.

Igår var jag och Alva inne i stan och strosade bland tusen andra. Fasen vad folk det är och trång överallt... har konstaterat att det inte längre är speciellt kul att åka in till stan för att handla. Det är alldeles för mycket folk överallt.. Dock så hann vi med en fika med Mia också och det var ju mysigt. Hon har vuxit en hel del sen vi sågs sist. Får nog åka in till stan på en fika nästa vecka igen... men då blir det till någon annan stadsdel än Norrmalm och Drottninggatan.

Vi har det rätt mysigt här på dagarna annars då man numera kan sätta Alva i babysittern eller i babygymmet lite längre stunder nu så man kan få laga mat, äta, gå på toaletten och småplocka lite.
VI försöker ha en lite sång och rimstund varje dag med böckerna som vi fått hem från bokklubben med sånger och ramsor. Tycker det är lite mysigt för då har man någon sysselsättning att göra med henne. Tiden då hon är vaken går mycket fortare och lättare då.

Ser fram emot att gå ner till Öppna förskolan och fresta församlingshem för sångstunder så vi lär oss lite mer sånger. Kan inte så många av melodierna. Kyrkans sångstund har grannen Emma rekommenderat då hon och Joel ofta var där.

Nästa veckas planer är att få iordning här hemma. Kommer att krävas väldigt mycket städning i några dagar då det fullkomligt har förfallit nu när hantverkarna har varit här. Sen är det hus och hem mässsa i Älvsjö och underbara barn mässan samtidigt så dit kommer det troligen bära av på fredag alt på lördag. Då får det väll shoppas lite också;) We like!!

Nehe, nu är Alva väldigt otålig och vet inte om hon skall skratta eller gråta i babygymmet så måste springa.

Kram på er alla och ha en underbar lördagkväll!!!

Kommentarer
Postat av: sara

Jag vill oxå fika med mina favorittjejer...men inte visste jag att Mia har vuxit så sen sist...haha

Puss o Kram

2009-09-27 @ 21:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0