Sköna söndag!

Natten mellan lördag och söndag bestämde sig Alva för att inte sova 3 timmar så vi låg uppe och kollade på tv. Jag var väldigt trött när vi gick upp men kunde tyvärr inte somna om så efter att Alva ätit och somnat om satte jag igång och tapetsera en vägg i vardagsrummet. Alva skötte sig ännu en gång och sov tills vi var klara. Det blev jättefint tycker hela familjen. Lite mer färg och hemtrevligt.

Efter att farmor, farfar och farbror varit här och ätit lunch satte vi igång och gräva på framsidan. De fick med sig  rosenbuskar till Ölme och vi fyllde kärran med kantsten och jord. Nu börjar vi på nästa projekt som är att göra framsidan på huset fint.

Vi kämpar på på kvällarna med att få Alva att somna vid 19-19.30 och det funkar bra att somna men hon vaknar 2-3 gånger fram till 21-22 så hon och jag har spänderat några kvällar i sovrummet. Hoppas att hennes rytm anpassar sig snart så det kommer att fungera bättre. Möda för allt slit:)

På tisdag så skall vi till BVC och mäta mm samt på koll hos barnläkaren som för hoppningsvis säger att hon är ett glatt och friskt barn. Efter att jag har slutat att dricka och äta så mycket laktos känns det som hon inte riktigt är lika ledsen längre. Kräks en massa gör hon dock fortfarande. Vi fortsätter så får vi se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0