Alvas humör..

Alva har varit väldigt kinkig en längre tid ifrånsett några riktigt lugna kvällar. Hon börjar gnälla på eftermiddagen och sen fortsätter det fram till läggdags. Vi har pratat med BVC sköterskan om detta och vi skall ändra på två saker. Jag skall sluta dricka och äta så mycket mjölkprodukter. En tanke kan vara att hon är laktosintollerant och därför kräks hon och har lite ont i magen. Den andra tanken är hennes sovrutiner som vi skall försöka ändra på, nu nattas det kl 19-19.30 och väcks kl 7-7.30 på morgonen. Så inga fler sovmornar för familjen Sandén. Det passar i och för sig mig bättre. Går hällre upp på morgonen och får henne att somna på kvällen. En så länge har det gått sådär men vi har bara försökt i två nätter. Så vi håller tummarna att hon snart lägger om natten lite för mammas och pappas skull. Jag skulle bara vilja ha 5 min så man kan få gå på toa...

Idag har jag försökt skriva i bloggen sen kl 7 imorse men varje gång jag har lagt ner henne för att sova så har hon vaknat igen. Låter det som om jag är lite frusterad så stämmer det;)

Vad har vi annars gjort idag?? Jo, vi skulle åkt in till Karin och Alice och promenerat idag men jag har lite ont i halsen och känner mig lite krasslig så vi stannade hemma. Vi tog oss en promenad i Väsby istället. Underbart väder men dock börjar det bli lite kyligt.

När pappa kom hem så gick vi ner till affären för att hämta min nya mobiltelefon som kom med posten. På vägen ner blev Malte attackerad av en jättebjässe till hund. Hundens matte hade inte en chans att stoppa honom. Måste säga att det var riktigt läskigt, pulsen ökade en aning. Är så himla tacksam för att det hände när tobbe va med för annars vet jag inte vad som hade hänt. Nu mår vi alla 4 bra iallafall efter den lilla incidenten.

Nu är det till att den kinkiga lilla tjejen får lite mat så hon förhoppningsvis(håll tummarna) kan ge oss ett leende igen.

Kram Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0