Mysigt i det härliga höstvädret



Vilket väder vi har!! Har funderat på att ända sen jag gick hem på sjukskrivning heltid i maj så har vi haft riktigt bra väder. Visst har det regnat någon dag då och då men i stort sätt förutom 2-3 veckor i juni under min födelsedag så har det varit riktigt bra!! Lyckligt lottad att jag är hemma just nu... Vi har fått in våran morgonrutin riktigt bra och det är att vi vaknar runt 6.30-7.30, sen går vi upp och ger malte mat och mamma frukost. Sen äter Alva lagom tills det blir dags att sova för henne igen en timme senare och då ger vi oss ut på en lång promenad i vagnen med Malte. Då kan det se ut så här mysigt i nalleoverallen... Tänk om man hade fått ligga så här även när man är vuxen.

Igår va Alva på Öppna förskolan i församlingshemmet i Bollstanäs för första gången. Vi hade blivit rekommendarade från vår kära granne Emma att gå dit för att de har en sån trevlig sångstund på onsdagarna. Jag var lite nervös så där första gången, just för att man inte känner någon men det var riktigt trevligt. Alva var yngst i gänget och skötte sig fin fint. Först när vi började sjunga och klappade händerna blev hon lite rädd och började nästan att gråta men sedan var hon med riktigt mycket och satt och studerade omgivningen noggrant. Så nu har vi lite mer inspiration att fortsätta våra små sångstunder här hemma. Blir nog att åka dit även nästa vecka.
När vi kom hem bakade jag äppel och kanelmuffins och kanelbullar med laktosfria ingredienser så även jag kan få frossa i lite gott utan att Alva skall behöva ha ont i magen.

Tyvärr så har Alva varit väldigt gnällig och skrikig de sista dagarna så jag känner stundtals att jag håller på att tappa fokus men det är väll så väl funtat att man orkar hur mycket de än håller på. Det är verkligen påfrestande emellanåt och hon är ju numera så tung att hela kroppen värker. Vad gör man när man inte orkar bära dem längre?? Tur att vår massagedyna kommer nästa vecka. Den kommer vara värd varenda krona!!!

Idag har Karin och Alice varit här. Det var meningen att även Maria och Simon skulle komma men de hade en riktig otursdag idag och blev fast hemma efter en massa missöden. Vilket var jättetråkigt för vi såg mycket fram emot att träffas. Vi åt lunch, lax, potatis och romsås och sedan fikade vi på muffinsar och bullar såklart. Mysigt med lite sällskap.

Just nu ligger Alva och sover riktigt gott i vagnen efter att vi varit ute på promenad med Malte. Men jag är riktigt förvånad att hon sov så här länge så att jag kunde skriva ett riktigt långt inlägg för en gångs skull. Hon vilar väll upp sig för kvällens pass:)

Vi håller tummarna!!!

Kram från Alva och mig

Kommentarer
Postat av: Anna

Hon är helt underbar det lilla underverket.Längtar och längtar så det gör ont.



Stora Kramar

Styvmormor

2009-10-09 @ 11:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0