Farmor och farfar på besök



I fredags kväll kom Alvas farmor och farfar på besök. Farmor hade varit på en mässa i Stockholm och passade då såklart på att hälsa på hos sin söta prinsessa. Alva var dock inte så glad på kvällen så det blev inte mycket till mys dock så var hon som oftast på ett strålande morgonhumör. På bilden syns det vad härligt hon tycker att det är... Under lördagen gjordes det i stort sätt färdigt på framsidan(det är dock lite pyssel kvar) och Alva sov en lång stund i vagnen. Under eftermiddagen kom farbror fredrik ut på besök och fikade med hela familjen. När hela klanen Sandén hade åkt hem så tittade Magnus ut och våra goa grannar gjorde oss sällskap med att titta på fotboll.

I Söndags var morbror Kenny med Karin och Jennifer här. Alva var på kanon humör under dagen och vi har insett att vi har en framtida barnvakt i Jennifer. Känns skönt, då kan vi kanske få gå på bio någon kväll i framtiden:) På eftermiddagen var vi inne hos Emma, Stoffe och Joel och åt god gryta som det har pratats en del om. Alva skötte sig i stort sätt hela tiden till kvällen kom då det blev lite ledsamt igen. Dock så sov hon väldigt gott när hon somnat vid 7 tiden.

Idag har vi varit på BVC och vikten är nu 6840 gram endast 400g viktökning på 3 veckor. Det har alltså stannat av lite nu och det känns väldigt skönt för hade det fortsatt i samma takt hade det varit problem att orka med att bära henne i framtiden;) Hon hade även vuxit 0,5 cm så nu är hon 59,5 cm lång. Vi passade även på att ta 2 sprutor och det tyckte Alva inte var så kul. Den andra sprutan gjorde väldigt ont och mamma mådde nog nästan lika dåligt som Alva. Det blir att pappa får följa med när sprutan skall tas innan vi åker till Fuertuventura.
Annars har dagen idag varit väldigt kinkig och Alva har blandat dagen med gråt och sömn. Troligen sprutorna som gjort sitt. De kan tydligen åka på lite feber och bli lite extra klängiga fram till 2 dygn efter sprutan. Så jag tror att morgondagen blir till att bara vara hemma och mysa. Skulle dock behöva åka en sväng till Ikea och lämna tillbaka några saker och naturligtvis komplettera med något annat så vi får se hur hon mår imorgon eller på onsdag.

Nehe, skall kila ner en trappa och äta lite av den äppelpajen och vaniljsåsen som blev kvar från gårdagens besök:)

Kram på er alla och hoppas ni får en bra start på veckan!!

Kommentarer
Postat av: farmor

Nej nu Alva, nu tror jag lilla mamsen överdriver, inte har du väl varit kinkig. Du visade ju tydligen hela helgen, att Du nästan alltid är på ett strålande humör.Här hemma har vi pratat om hur gott du "gurglade" och skrattade när du och jag hade en sångstund på söndagen (din mamma och pappa var ute). Jag undrar så vad det är för spruta du fått? Kram från farmor (låter jättetråkigt)

2009-10-13 @ 18:49:31
Postat av: Jennifer

Självklart så kan nu gå på bio, ring mig och kolla så att jag är hemma(vilket jag är ofta) släpp av henne och kolla på nån romantisk bio. Jag tar så väl hand om henne, jag lovar :)

Ha det bra och hälsa där hemma :)

2009-10-13 @ 20:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0