Bra dagar, dåliga kvällar

Igår söndag så gjorde vi i ordning finlir på framsidan. Tobbe la sten på trappen och jag ordnade rabatterna.. nu skall det bara inhandlas växter till den gemensamma delen som vi har med grannen. Det skall jag göra på onsdag eller torsdag hade jag tänkt. Har fått pengar och fria händer av grannarna. Känns skönt men lite nervöst! Tänk om de inte tycker om det;)

Det blev också lite surdegsbröd bakat för första gången och det tar sin lilla tid och lite pyssel men det blev riktigt skapligt. Nu är det bara att fortsätta att försöka så kanske det blir bättre för varje gång.

Farbror Fredrik var här en sväng och lämnade lite utekläder till Alva som vi fått av hans snälla vänner. Blir kanon till den kalla vintern det:)

Alva var kanonsnäll hela dagen, dock så blev det som vanligt på kvällen. Mamma trodde allt var toppen kl 1830 när hon somnat. Men efter 40 min var det stora krokodiltårar igen:(

Idag har Alva och jag bara varit hemma. Mysig morgon som vanligt.. den dagliga långpromenaden med Malte som går riktigt bra igen på alla fyra.. det är väll hans smärtstillande tabletter som ger verkan. Sen satt Alva i babysittern och tittade på mamma när hon rensade ibland sina kläder. 1 påse till Grannen med tjocka goa tröjor och 1 plastsäck till insamling. En del sommarkläder upp på vinden, så skönt att få rensa ut lite grann.
När pappa kom hem somnade han i soffan en stund och när han hade vaknat var det min och Alvas tur. Sen hade vi en riktigt okej kväll men mys framför tv:n och bad. Hon somnade utan en tår vid kvart i sju men som igår så vaknade hon igen efter 30 minuter. Först låg hon bara och tittade en längre stund i taket men när jag skulle ta upp henne och få henne att somna om så satte det igång igen. Idag tog pappa över en stund och jag gick över till grannarna en stund för att slippa höra henne och när jag kom tillbaka så var det bara lite småsnyft och pappa fick henne att sova. Nu sover de bägge gott på varsin sida om mig i sina sängar;) och Malte ligger tillrätta utanför sovrummet i sin soffa;) Å jag har lite lugn och ro...
Mormor har opererat handen idag och vi tänker på henne.. hoppas att rehab går bra så hon orkar leka med Alva när hon kommer och hälsar på i november.

Nu är det natti natti även för mig!! Sov så gott mina kära vänner och familj, det skall vi göra(iallfall någon timme till innan det är dags för nästa matpass, håller tummarna att det kanske dröjer några timmar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0