Sömn

Jaha, mycket den sista veckan har kretsat kring sömn... Alva har inte sovit så bra och då inte lilla mamsen heller.. Tillråga på allt det grå trista november vädret gör ju inte att man fylls av energi direkt.
Alva har sovit jätte oroligt på kvällarna och vaknat ungefär varje kvart för att sedan vara ledsen tills hon somnar om och sedan vaknar igen. Så håller det på fram till nio ungefäör sedan har hon sovit till ett och vaknat för mat. I flera nätter har hon sedan varit vaken mellan 2-3 timmar och lilla jag håller på att tappa förståndet..

I natt var det lite bättre förutom på kvällen men man kan väll inte få allt...

De sista dagarna har jag förberett lite här hemma inför advent i helgen. Igår var jag en sväng till Ikea och idag har jag tvättat fönstren, hängt upp julstjärnor, ordnat hyacint och ljus grupper;) Me like... Nu är det jättefint här hemma... Skall försöka njuta nu 3 veckor innan vi far till värmen och sedan åker till Karlstad och sista anhalten Kalmar i jul.

I kväll skulle jag varit på julfest med jobbet men jag hoppade över det eftersom Alva har känts lite kinkig på kvällarna och jag skulle mer vara stressad av att vara där och att det var jobbigt för dem här hemma. Får vänta ngn månad till och tills hon sover lite bättre innan jag lämnar hemmet kvällstid tror jag. Under dag/eftermiddag fungerar det jättebra och igår var jag iväg i 3 timmar medans papsen var hemma.

I morgon kommer Maria och simon från Mariefred hit på dagen. Naturligtvis kommer Karin och Alice också. Vi skall äta lunch här och sedan gå ner till Karin för fika.
Eftersom jag har lyckats dubbelboka mig så får jag kila hem en sväng och fika med Christian, Johanna och Thea en sväng innan de far till Egyptien på torsdag. Efter det går vi ner till Micke och Karin en sväng till och käkar middag med hela gänget. Då skall Ola och Micke ha kompletterats...

Nu väntar vi även på att en hundtränare som vi har kontaktat skall svara på mitt mail om vilket datum som passar henne, sen skall vi ha hårdträning med Malte framöver och ta tag i några av de problem vi haft med lydnanden. Det skall bli skönt att få konkreta tips och att få hjälp som är avsedd för bara Malte. Det är det negativa med kurser i grupp, det blir så allmänt för alla hundarna. Vi håller tummarna att hon kan komma redan till helgen. Har precis suttit och svarat färdigt på ett långt frågeformulär på 130 frågor om Malte som förberedelse innan hon kommer hit. Det har tagit 3 dagar och lite av anledningen till att jag inte har skrivit på ett tag och därför blev det inget kort idag. Hoppas på ett nästa gång... tänkte att det var bättre att skriva lite utan kort än inte alls;)

Nehe.. idag blir det tidig säng för mig... har känt mig väldigt trött på sistone och tålamodet är inte stort men jag gör så gott jag kan...

Sköt om er alla där ute!!

Kram från mig, min man och Alva




Kommentarer
Postat av: christina (farmor)

Kära Sara! Det är klart att du blir trött. Vet du; det sitter inte utanpå att ha en sådan graviditet, som du haft. Det är också slitigt för den lilla kroppen med en förlossning (även om det hör till naturen). Därpå följer att du ska förse "lilla prinsessan" med mat från dig själv. Dessutom blir det en stor omställning att få en liten krabat till i familjen, som man ska räcka till för. Lägg där till att du har ganska "många järn i elden" under dagarna. Du/Ni har visserligen "fått lön för mödan" i och med lilla Alva, men trots det måste du vara rädd om dig och försöka vila lite. Ni måste vara rädda om Er och Varandra. Kram christina

2009-11-25 @ 18:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0