Skärpa mig

Jaha, då har jag ungefär haft dåligt samvete i en vecka!! Har tänkt att skriva varje dag men så glömmer jag bort det eller så är det någon(undra vem) som kräver lite uppmärksamhet och så tänker man att jag gör det sen och då blir det för sent och jag är för trött och ramlar i säng... men nu tog jag mig i kragen.

Vad har vi gjort sen sist då? Jo, vi var i Karlstad förra helgen och hälsade på farmor och farfar. Vi passade även på att hälsa på Christian, Johanna och Thea. Och en fika även hos Henrik, Helena och barnen... Vi hade en jätte trevlig helg då vi även hann med att gå en sväng på stan och handla in lite kläder till Alva och Tobbe.
Jag fick även en lite stund för mig själv och gick ner till min favoritbutik pricken och spånade lite på idé som jag har... Det är en så länge lite hemligt men vi får se, jag spånar vidare och så får vi se om det går i lås och att jag då delar med mig... Blir ni nyfikna nu??

I veckan har vi haft mormor på besök och vi har mest myst och tagit det lungt. Ätit en del god mat också, tycker jag i alla fall. Jag passade på att gå till kiropraktor i veckan då mormor var här och passade Alva och Malte. Kanonskönt och det blir nog en sväng till dit snart.
I onsdags var mormor, Alva och jag på sångstund i församlingshemmet och det var mysigt som vanligt. Det är lite personligt och mysig stämning just på deras sångstund och Alva tycker det är kul att vara där.

I fredags skjutsade vi mormor till morbror Kenny där hon hälsade på över helgen.

I fredags kväll var farbror Fredrik här en sväng på besök. Jag har dock haft väldigt ont i huvudet i några dagar nu så jag har inte varit så social. Idag har jag legat en sväng på eftermiddagen och tagit hand om mig själv lite ikväll med en stund på spikmattan, avslappnande fotbad och en stund på massagedynan. Huvudvärken finns tyvärr dock kvar och det blir en sväng till apoteket i morgon för jag vet ju att vid denna tiden på året brukar mina bihålor täppas igen och huvudvärken kommer som ett brev på posten. Vi håller tummarna för att det skall hjälpa för det är lite jobbigt att gå runt med denna värken då jag har svårt att vistas i ljus och vill mest ha ner rullande mörkläggnings gardiner.

Alva och jag har varit inne i stan och fikat med min kusin Emelie idag. Hon är så himla härlig nu Alva, glad och pratar hela tiden. I kväll låg hon på ett täcke på golvet nästan 40 min naken och hasade sig omkring på ryggen. Jag fick flytta tillbaka henne hela tiden så att hon låg på handduken ifall hon skulle kissa eller bajsa. Det sår så otroligt fort framåt nu. Det känns som om hon blir mer och mer med för varje dag och nu när hon även lyckas hasa sig på ryggen så att hon når leksaker som ligger bredvid.
Det fungerar skapligt även vid läggdags dock har hon haft en förmåga att somna gott vid läggning och sedan ca 45 min senare vaknar hon och är jätteledsen. Sen kan hon vakna och somna om ett par gånger runt 8-tiden så somnar hon ordentligt och sover tills matdags någon gång på natten. Igår ville hon dock inte somna om utan satt uppe med oss och kollade på film med Magnus. Hon var inte ledsen utan bara klarvaken och satt och mös i knät.

Nehe... nu är det dags för mig att släcka ner och gå till kojs.. huvudvärken har tagit över lite för mycket nu framför datorn och jag behöver stänga ögonlocken;)
Tobbe sitter framför datorn där uppe och är säkert villig att gå och lägga sig. Han brukar ju inte vara den som bangar;).. hi hi..

Kram på er alla och håller tummarna för en bra vecka även nästa vecka!!!

Kommentarer
Postat av: farmor

Det var skönt med livstecken från er på bloggen. Jag har allt undrat var ni blivit av. Nu var det bara ett fel: jag saknade kort på den lilla prinsessan. Du får ta hand om huvudet, så det inte blir för illa. Ta hand om er hela familjen!

2009-11-16 @ 18:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0