Höstmarknad på Ulriksdals Slott



I lördags var vi på Höstmarknad på Ulriksdals slott med farbror Fredrik, Lisa och Maja. Det var inte så mycket marknad för oss utan det var nog skönt att bara hitta på något och komma ut i det ganska fina vädret. Alva fick dock en fin träleksak som hon kan dra när hon börjar stappla omkring. Till pappas stora skräck var det en sork som slog på en trumma och lät ganska högt.. men men...  man är bara liten en gång.

Efter marknaden var vi hemma här och fikade på lite pepparkaks tårta från Delicato såklart. Det blev även lite surdegsbröd bak gjort. Denna gången provade jag hasselnöt och fikon bröd. Blev faktiskt riktigt gott!!

Under kvällen sprang det en massa utklädda barn på gatan och tiggde till sig godis.. jag hade räknat med att det typ skulle komma 4 ungar som vid påsk men tur att jag köpte lite reserv godis till mig och tobbe för det var en himla massa fler än 4. Men väldigt mysigt dock... längtar tills Alva blir så stor;)

Idag har det varit ännu en skön dag. Började med sovmorgon för mig eftersom Alva var uppe och jollrade och pratade i 2,5 timme inatt. Sen har det mest varit slappardag och lite pyssel i hemmet. Jag vågar knappt säga det men jag har börjar fixa lite mer i Alvas rum och det skall beställas en tapet imorgon som jag har hittat. Kunde inte låta bli, vet att det är nygjort men jag vill verkligen ha lite mer tjejigt. Och vilken tur att det är jag som tapetserar.. då har tobbe inget emot att jag gör om det. Jag håller även på att göra iordning garderoberna i Alvas rum som jag inte gjorde sist. De skall målas och tapetseras. Tror att det kommer att bli jättefint!!!

Nu skall jag hoppa in i duschen sen skall Alva badas och nattas... Håller tummarna även ikväll!!!

Sov Gott!!

Kram från hela familjen Sandén

Kommentarer
Postat av: Styvmormor

Blev det inte fler växter eller blommor???

Vad fint det blev på framsidan, blir själv lite sugen att göra om men det få bli till våren. Kanske Alva kan var med och gräva då.



Stora bamse kramar

2009-11-03 @ 08:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0