Första smakportionen

Då hoppas vi att det fungerar idag!! Jag satt igår och la in en videosnutt på youtube för att jag skall kunna länka till den i från bloggen. Har tänkt göra det tidigare men det har inte riktigt blivit av så igår när jag väl tog mig tid var det lite frustrerande att vi inte fick det att fungera. Men nu håller vi tummarna.

Alva fick sin första smakportion igår på 1:a advent som bestod av potatispuré. Hon är nu 4 månader och en vecka så då var det dags. Jag hade förväntat mig en massa spått och fräs men hon tog gladeligen in det i munnen och svalde. Vilket litet matvrak vi har;)
Vi får fortsätta med potatis denna veckan och kanske prova morot lite längre fram.

Vad har vi annars gjort sen sist? Jo, vi hade besök förra veckan utav Karin, Alice, Maria och Simon. Det var jättemysigt att vi äntligen träffades, förra tillfället fick vi ju ställa in. Simon springer omkring i sin gåstol och våra små tjejer låg mest och kollade på. Alva har varit på ett strålande humör senaste veckan och det är så underbart att vara runt omkring henne nu;)

I torsdags var Alva och jag och inhandlande en del julklappar på Kista Galleria. Eftersom vi åker om 2 veckor måste vi ha alla klappar klara innan dess. För när vi kommer hem 2 dagar innan jul befinner vi oss mest på resande fot. Håller tummarna på att Alva kommer att ta resandet med en klackspark.
Karin och Alice kom och strosade med oss en stund och vi tog även en liten fika.

Sent i fredags kväll beslöt farmor och farfar att de skulle komma hit och lämna adventskalendern till vår lilla familj och naturligtvis passa på att mysa lite med Alva. De stannade kvar till lördagen och åkte sedan hem till Karlstad igen.
I lördags hade vi hundtränaren här på eftermiddagen och vi passade på att lämna bort Alva till våra änglar till grannar. Hon var där i hela 3 timmar utan att vara ledsen. Första gången borta från både mamma och pappa så länge.... Vilken tjej!!!

Idag har vi bakat lite lussebullar och varit ute på en promenad med Malte då vi även passade på att träna lite inkallning. Nu kom precis papsen hem och jag skall mentalt börja förbereda mig på tandläkarbesöket i eftermiddag. Jag försöker tänka positivit men hela tiden känner jag känslan i kroppen när borren är igång och jag börjar rysa och nästan må lite illa... Snälla håll tummarna!! Hade det gått så hade tobbe fått följa med mig, vet att det låter urlöjligt men det är faktiskt så skrämmande att jag skulle behövt det...

Sen vill jag även tacka för de inlägg ni skriver. Det är jättekul att få någon liten kommentar och jag och tobbe är ofta inne för att kolla om det kommit några nya så skriv gärna några rader så blir det även roligt för oss att läsa...





Kommentarer
Postat av: farmor

Nog är väl tekniken fantastisk. Jag var lite besviken att det inte blev något mos på lördagen, men på det här viset , fick vi ju vara med och uppleva det ändå. Duktig liten prinsessa

2009-12-01 @ 05:23:53
Postat av: Platsmormor

Ja då blir det att handla hem lite burkmat till jul har hon någon favorit ännu. Vilken tur att vi var och handlade tallrik och sked till prinsessan i går Annie och jag. Jag har precis visat mina rektorer filmen dom tycker hon är jätte söt och mysig.

Stora kramar Platsmormor.

2009-12-01 @ 09:11:14
Postat av: Sara

Ingen burkmat här inte... Här har mamma varit duktig och gjort egen potatispuré;) Ja, det är lätt att vara stolt över henne.. hon är verkligen vår lilla prinsessa. Speciellt just nu då humöret nästan hela tiden är på topp!!! Alva längtar efter att få komma hem till er allihopa;) Och mamma me...

2009-12-01 @ 11:24:58
URL: http://alvasdagar.blogg.se/
Postat av: Mia i Göteborg

Hej!



Jag har kollat lite på er fina blogg (har inte hunnit läsa allt då min lilla tjej pockar på uppmärksamhet...); vilken söt liten tjej ni har och vilket mysigt liv ni har ihop hela familjen! Jag är väldigt glad att min gamla barndomsbästis har det så bra! Hoppas ni får en riktigt mysig jul!!

Kram från Mia i Göteborg

2009-12-01 @ 13:08:30
Postat av: Mormor

Vad det går fort i utvecklingen det är tur att blogg finns så man kan hänga med.

Hon är så söt och det verkar som om hon gillar potatispure.Längtar efter er.

Puss o kram från mormor

2009-12-01 @ 23:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0