Alvas rum



Som många av er vet så är jag svår att övertala när jag väl har bestämt mig för något och så även i detta fallet. Nu är tapeterna uppe i Alvas rum och jag är så nöjd... det kommer bli ännu bättre när jag fått in hennes myshörna, smala hyllor att ha hennes böcker på och foton på väggarna;) Jag har även målat garderoberna och tapetserat dörrarna. Blev som nya igen...

Idag har Alva och jag varit hemma och fixat färdigt samt bakat lite muffins att ta med oss till Karlstad i morgon. Skall förbi Micke och Karins hus en sväng också innan vi åker.. och tänkte då bjuda på lite fika.
På eftermiddagen var jag hos optikern och tandläkaren.. vill inte ens prata om tandläkarbesöket för det var så hemskt och jag måste dit ett par gånger till. Är inte så bra ställt med mina tänder just nu och mycket troligen beroende på att jag kräktes under 8 mån... Usch, jag vill verkligen inte.. jag fick panikångest idag och började gråta när de höll på att ta bort tandsten. Vet att jag är jättelöjlig men tycker verkligen det är så himla jobbigt.

Vad har vi annars gjort i veckan?? Jo, i måndag var vi på BVC och vägde och mätte. Har inte exakta siffror just nu men hon växer... ;) Hon är uppe i omkring 7500 gram nu.. Vi skall börja lägga Alva i sängen på kvällarna nu så att hon helst skall somna där av sig själv. Tanken är att om hon somnar i sin säng själv så är det lättare för henne att somna om på egen hand när hon vaknar, vilket hon oftast gör någon gång på kvällen efter att vi har lagt henne. Vi testar så får vi se hur det går. Glömde skriva det i söndags men då vände hon på sig första gången ifrån mage till rygg!!! Duktig hon är lilla prinsessan!

I tisdags var vi på babymassage och igår onsdag var vi bara hemma förutom att vi körde en sväng till Liningö och köpte en resesäng som vi hittade på Blocket.

Vi skall till Karlstad i helgen och det känns skönt att ha en säng till Alva. Jag sover så himla dåligt annars och hela helgen är genast förstörd. Nu hoppas vi på god sömn..

Nästa vecka kommer mormor på tisdag och vi skall mysa och kanske göra några utflykter. Får se vad vi hittar på!!

Börjar även ladda lite för att få börja ge henne små smakportioner... bara 2 veckor kvar. Det skall bli så himla kul!!

Nehe, nu är det sängen som gäller...

Sov så gott !!! Kram från oss

Kommentarer
Postat av: Mormor

Färggrant vill jag lova.Ser varmt och trevligt ut.

Ska bli kul att komma upp och få se allt som gjorts sen förra gången.

Kram till er alla från mormor Sollan

2009-11-05 @ 22:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0