Glad tjej!!

Då skall vi se om det funkar... Idag är videoklippet me.. Det va me men ljudet funkade inte och då är det inte riktigt bra så ni får vänta ett tag till... Tyvärr!!

Vi har idag varit på sångstund. Karin och Alice var med och sjöng julsånger medans vi dansade runt granen;) Plastgran ;) Är lite ledsen över att det inte blir någon gran här hemma i år men samtidigt är du ju ganska skönt att slippa barren. Men eftersom vi inte skall vara hemma så känt det ju ganska onödigt. Nästa år skall det dock upp en fin kungsgran och Alva skall krypa omkring i de sticksiga barren.... Tur att kungsgranen inte barrar riktigt lika mycket då.

Nu börjar det närma sig och Alva skall ut och åka på sin första semester 5 månader gammal. Det skall bli spännande och se hur flygresan kommer att gå.

Vi har varit på BVC idag och Alva är nu 64 cm lång och väger 8260 gram. Hon har även fått sprutor och det var framför allt därför pappa skulle följa med idag för jag gick ut ur rummet när sprutan skulle ges. Det var så jobbigt sist när Alva blev så ledsen och den gråten låter inte som någon annan gång... Usch..



Alva och jag har badat ikväll och det är så himla mysigt. Nu är hon så stor så hon får bada med mig eller tobbe i badkaret. Hon sprattlar och skvätter vatten och bryr sig inte ett dugg att hon får vatten i ögonen eller munnen.

Tack farmor och farfar för den fina Färjestad nappen som fanns i paketet idag. Den är kokad och klar att använda inför avresan. I morgon skall vi även börja ge lite gröt för att förhoppningsvis kunna ge det som kvällsmål så att hon sover bättre på nätterna. Håller tummarna!!



Kunde inte låta bli att sätta in denna bilden på Malte.. Han är inte riktigt som alla andra hundar;)


Kommentarer
Postat av: Styvmormor

Vad dom är härliga båda två. Det är väl mysigt att bada med barn, den närheten man får är guld värd för både mamma, pappa och barn. Spruta nää fy vad det gör ont. Tips köp emblasalva och lägg på nästa gång det gjorde jag med både Kim och Annie, det är en bedövningssalva som fungerar jättebra.



Stora Kramar

Anna



Ps Vi längtar.

2009-12-10 @ 07:37:44
Postat av: farmor

Vilket mysigt kort. Nu blir den lilla prinsessan mer och mer en liten egen personlighet och så denna Malte

Kram

2009-12-10 @ 17:50:59
Postat av: mormor

Kan bara säga att jag saknar er otroligt mycket

och att jag ser framemot julafton då jag kommer

att få ha hela min familj samlad.

2009-12-12 @ 00:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0