2:a advent

Har suttit i 30 min och försökt korta ner en videosnutt som jag hade tänkt lägga upp på Alva. Tyvärr fungerar det inte så det blir ingen video idag. Får se om det går ngn annan dag... Lisa och Fredrik har precis åkt hem efter lite sushi och film, Änglar och demoner. Ganska ok men Da Vinci koden var nog bättre, var vi ganska överens om. Idag har vi även varit och tränat Malte i det kalla råa decembervädret. Hundtränaren tyckte att Malte var riktigt duktig och att vi inte alls varit så dåliga på att uppfostra honom ändå.. det känns ju alltid skönt att höra. Då kanske det inte är en omöjlighet att få ordning på det som är kvar nu.. Vi kämpar på;) Vi är lite sega idag. Alva vaknade vid 2 inatt och var så positiv och glad som bara den.. Jag var vaken till kl 5 sen gick Tobbe upp med henne så att jag fick sova. Vid 7 tiden kom de upp igen och Alva fick lite mat och somnade sedan om med mig i sängen en stund. Sen sov hon en lång stund i vagnen på förmiddagen.. inte lustigt när man är uppe hela natten!! Hoppas på en bättre natt i natt;) I fredags hade vi lite glöggmys här med grannligan som består av 3 andra familjer. Det var jättetrevligt och det känns kanon att vi skall åka till sälen överhelgen v4. Annars har vi tagit det ganska lugnt i veckan som varit. Bakat och förberett till glöggkvällen samt lite sångstund i onsdags. I morgon är det tandläkaren för mig igen och ett nytt hål skall lagas, usch!! Tobbe skall dig på tisdag och fredag, Usch för honom me!! Hoppas att vi inte kommer att överföra vår rädsla till vår lilla prinsessa.. Onsdag är det till BVC för 5-månaders spruta, mätning och vägning. Tobbe skall med denna gången eftersom jag vid förra sprutan tyckte det var kanon jobbigt. Alva skrek som en stucken gris... klarar inte riktigt av det med tanke på min spruträdsla... På torsdag är det till sjukgymnasten med Alva igen och se hur det har gått med hennes nackmuskler och sedan blir det att packa i helgen och köra Malte till Karlstad för på måndag åker vi till värmen på Fuertuventura, Jippi!!!!! Kram på er alla och hoppas ni får en skön december vecka.. stressa inte ihjäl er innan jul!!

Kommentarer
Postat av: christina

Det låter som om det är mycket nu: hoppas att ditt, Saras, tandläkarbesök gick bra idag. Många sprutor blir det tydligen den här veckan. Ser fram emot videosnutten. Krakm

2009-12-07 @ 18:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0